news

lunes, 29 de junio de 2015

Cronozones 1 / Sergi Faüstino



Un altre forma d'entendre el paisatge, és el projecte que ens presenta Sergi Faüstino "Unitat d'intercanvi físic amb l'entorn " "Ballar CACiS". Ballar CACiS respon al treball i recerca que l'autor va fer al centre durant un mes, sortint cada matí a peu o en bici , va anar creant paisatges / itineraris fins a eleborar l'Unitat que ens va presentar el dissabte 27 de juny dins de la mostra "Cronozones1".
Artista del cos ha trobat un diàleg personal amb l'entorn;


"mentre corro o vaig en bici, el paisatge entra dins meu, m’envaeix d’una forma subtil, quasi sense adonar-me’n i és com si m’omplís del l'entorn, el que passa és que no en soc del tot conscient pel cansament o per la velocitat en el cas de la bicicleta; però quan passa un temps i estic a un altre lloc, com per exemple a casa meva a la ciutat, tot allò surt, em tornen les imatges, les sensacions que van quedar impreses en mi durant els recorreguts que vaig fer i llavors és quan me n’adono de que me n’he endut una mica de tot allò, que passa a formar part de mi o vist d'una altra manera (que potser és una visió una mica més bonica): jo passo a formar part d'aquell entorn. durant la meva estada a cacis vaig fer varies passejades, vaig sortir a córrer pels voltants, vaig fer una cursa de muntanya de 21 km a Calders i vaig fer una volta de 5 hores en bicicleta en la que vaig arribar a granera. durant aquestes sortides vaig sentir que l’entorn de cacis passava a formar part de mi i jo d’ell."Sergi Faüstino
 



El resultat d'aquest esforç i recerca personal està dins d'una caixa  que quedarà a CACiS perquè es pugui fer servir com a guia, i que qualsevol persona que passa pel centre  pugui fer les rutes/excursions que ha fet ell. 

"m’agradaria que la gent que passa per cacis s'enduguin una part a casa seva, que incorporin cacis a la seva vida mitjançant les vivències de cada una de les rutes, igual que he fet jo. i que també ells passin a formar part de l'entorn de cacis. d'aquesta manera, la caixa i el seu contingut serà una eina que facilitarà l'intercanvi físic amb l'entorn natural de cacis a la vegada que serà un objecte artístic fruit de la recerca en continuïtat que estic desenvolupant sobre el cos i la seva fisicalitat."Sergi Faüstino


http://sergifaustino.wix.com/faustino