Paso a Paso
“….as snakes shed skin, as trees snap bark, the human
heart peels, crying when forced open, singing when loved open.” Mark Nepo
Residency at CACIS has provided refuge for
the artist from the inescapable confrontation at a critical crossroad,
professionally, as a time for reflection and research into the artist’s own
creative practice and on a personal level, on notions of identity and
citizenship.
Paso a Paso is a journey, a process and an
affirmation that every landscape is an archive, a repository of memory and
material evidence. The earth is a perfect creation and requires no adornment. Setting
aside the issue of land as a contested space, and working instinctively with
deep observance in the natural forest environment, the work has evolved slowly
over three weeks and synthesises a constant lexicon of symbolism intuitively
drawn from the artist. As if it were written in the blood and on the body and
drawn from the deep subconscious, the ovoid-shape
repeats throughout this body of work – in drawings, objects and site–specific installations
- as suggestions of female sexuality, boats, shield and carapace.
The works produced at
CACIS are indicative of overriding themes always present in Rogge’s oeuvre –
amongst others, issues of nationality, migration and sexuality in a
heteronormative world – more specifically in this case, they speak to homecoming
and exile, presence and absence, desire and rejection.
A boat is marooned and
moored, a vulva wide open and sutured closed, a shield and a shell just as
fiercely embraced as discarded in a cycle that mirrors both the simplicity of
the natural world and the heart-shattering complexities of our own nature.
"... .como las serpientes
cambiando la piel, como los árboles con
nueva corteza, el corazón humano se abre, gritando cuando lo fuerzan a abrirse,
cantando cuando el amor llega." Mark Nepo
La residencia en CACIS ha proporcionado refugio para la artista en una confrontación ineludible, en una encrucijada crítica, profesionalmente, con un tiempo para la reflexión y la investigación sobre la propia práctica creativa del artista y en un nivel personal con las nociones de identidad y ciudadanía.
Paso a Paso es un viaje, un proceso y una afirmación de que cada paisaje es un archivo, un repositorio de la memoria y las pruebas materiales. La tierra es una creación perfecta y no requiere adorno. Dejando de lado la cuestión de la tierra como un espacio envolvente, y trabajando por instinto con un profundo respeto del entorno natural del bosque, el trabajo ha evolucionado lentamente durante tres semanas y sintetiza un léxico constante del simbolismo intuitivamente extraído de la artista. Como si estuviera escrito en la sangre y en el cuerpo extrae del subconsciente profundo la forma del ovoide, que se repite a lo largo de este tiempo de trabajo - en los dibujos, objetos e instalaciones específicas del lugar - como sugerencias de la sexualidad femenina, barcos, escudo y caparazon.
Las obras producidas en CACIS son indicativas con temas siempre presentes en la obra de Rogge - entre otras, las cuestiones de nacionalidad, la migración y la sexualidad en un mundo hetero - más específicamente en este caso, se habla de regreso a casa y el exilio, la presencia y la ausencia, el deseo y el rechazo.
Un barco esta amarrado y abandonado, una vulva abierta que se sutura cerrada, un escudo y una concha abrazados tan ferozmente como descartados en un ciclo que refleja tanto la simplicidad de la naturaleza comol la complejidad de corazón destrozando de nuestra propia naturaleza.
La residencia en CACIS ha proporcionado refugio para la artista en una confrontación ineludible, en una encrucijada crítica, profesionalmente, con un tiempo para la reflexión y la investigación sobre la propia práctica creativa del artista y en un nivel personal con las nociones de identidad y ciudadanía.
Paso a Paso es un viaje, un proceso y una afirmación de que cada paisaje es un archivo, un repositorio de la memoria y las pruebas materiales. La tierra es una creación perfecta y no requiere adorno. Dejando de lado la cuestión de la tierra como un espacio envolvente, y trabajando por instinto con un profundo respeto del entorno natural del bosque, el trabajo ha evolucionado lentamente durante tres semanas y sintetiza un léxico constante del simbolismo intuitivamente extraído de la artista. Como si estuviera escrito en la sangre y en el cuerpo extrae del subconsciente profundo la forma del ovoide, que se repite a lo largo de este tiempo de trabajo - en los dibujos, objetos e instalaciones específicas del lugar - como sugerencias de la sexualidad femenina, barcos, escudo y caparazon.
Las obras producidas en CACIS son indicativas con temas siempre presentes en la obra de Rogge - entre otras, las cuestiones de nacionalidad, la migración y la sexualidad en un mundo hetero - más específicamente en este caso, se habla de regreso a casa y el exilio, la presencia y la ausencia, el deseo y el rechazo.
Un barco esta amarrado y abandonado, una vulva abierta que se sutura cerrada, un escudo y una concha abrazados tan ferozmente como descartados en un ciclo que refleja tanto la simplicidad de la naturaleza comol la complejidad de corazón destrozando de nuestra propia naturaleza.
“... .com Les serps canviant la pell, com els arbres amb nova escorça, el cor humà s’obre, cridant quan el forcen a obrir-se, cantant quan l’amor arriba.” Mark Nepo
La residència a CACIS ha proporcionat refugi per a l’artista en una confrontació ineludible, en una cruïlla crítica, professionalment, amb un temps per a la reflexió i la investigació sobre la pròpia pràctica creativa de l’artista i en un nivell personal amb les nocions d’identitat i ciutadania .
Pas a Pas és un viatge, un procés i una afirmació que cada paisatge és un arxiu, un repositori de la memòria i les proves materials. La terra és una creació perfecta i no requereix adorn. Deixant de banda la qüestió de la terra com un espai envoltant, i treballant per instint amb un profund respecte de l’entorn natural del bosc, el treball ha evolucionat lentament durant tres setmanes i sintetitza un lèxic constant del simbolisme intuïtivament extret de l’artista. Com si estigués escrit en la sang i en el cos extreu del subconscient profund la forma de l’ovoide, que es repeteix al llarg d’aquest temps de treball - en els dibuixos, objectes i instal·lacions específiques del lloc - com suggeriments de la sexualitat femenina, vaixells, escut i closca.
Les obres produïdes en CACIS són indicatives amb temes sempre presents en l’obra de Rogge - entre altres, les qüestions de nacionalitat, la migració i la sexualitat en un món hetero - més específicament en aquest cas, es parla de tornada a casa i l’exili , la presència i l’absència, el desig i el rebuig.
Un vaixell aquesta amarrat i abandonat, un vulva oberta que es sutura tancada, un escut i una petxina abraçats tan ferotgement com descartats en un cicle que reflecteix tant la simplicitat de la naturalesa comol la complexitat de cor destrossant de la nostra pròpia naturalesa.
Presentació del treball realitzat a CACiS / Pas a Pas / programa art i medi
Work done in CACiS/ Paso a Paso / art and environment program
Presentació Diumenge 5 de maig a les 12 / CACiS El Forn de la calç / Calders
La residència a CACIS ha proporcionat refugi per a l’artista en una confrontació ineludible, en una cruïlla crítica, professionalment, amb un temps per a la reflexió i la investigació sobre la pròpia pràctica creativa de l’artista i en un nivell personal amb les nocions d’identitat i ciutadania .
Pas a Pas és un viatge, un procés i una afirmació que cada paisatge és un arxiu, un repositori de la memòria i les proves materials. La terra és una creació perfecta i no requereix adorn. Deixant de banda la qüestió de la terra com un espai envoltant, i treballant per instint amb un profund respecte de l’entorn natural del bosc, el treball ha evolucionat lentament durant tres setmanes i sintetitza un lèxic constant del simbolisme intuïtivament extret de l’artista. Com si estigués escrit en la sang i en el cos extreu del subconscient profund la forma de l’ovoide, que es repeteix al llarg d’aquest temps de treball - en els dibuixos, objectes i instal·lacions específiques del lloc - com suggeriments de la sexualitat femenina, vaixells, escut i closca.
Les obres produïdes en CACIS són indicatives amb temes sempre presents en l’obra de Rogge - entre altres, les qüestions de nacionalitat, la migració i la sexualitat en un món hetero - més específicament en aquest cas, es parla de tornada a casa i l’exili , la presència i l’absència, el desig i el rebuig.
Un vaixell aquesta amarrat i abandonat, un vulva oberta que es sutura tancada, un escut i una petxina abraçats tan ferotgement com descartats en un cicle que reflecteix tant la simplicitat de la naturalesa comol la complexitat de cor destrossant de la nostra pròpia naturalesa.
Presentació del treball realitzat a CACiS / Pas a Pas / programa art i medi
Work done in CACiS/ Paso a Paso / art and environment program
Presentació Diumenge 5 de maig a les 12 / CACiS El Forn de la calç / Calders