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jueves, 29 de septiembre de 2011

Rubén Ochoa presenta sus trabajos








Decidit a introduir els elements inherents a la regió on esta desenvolupant la seva residencia artística a la que ha estat convidat , Rubén Ochoa comença a experimentar amb materials de la zona centrant-se especialment en les pedres de calç– similars a les extretes de la pedrera d’un antic forn- i amb les que finalment utilitza la tècnica de revelat i impressió fotogràfica sobre pedra- modificada i adequada per ell mateix basant-se en fórmules del segle XIX-
Si bé és cert que aquesta particular tècnica ha estat utilitzada en projectes anteriors del mateix autor -Bestiario ( o los nueve pecados capitales) i Piso 86 per exemple -, en aquesta ocasió la integra a l’espai convertint aquesta instal•lació en una mena d’homenatge insinuat.
Després del rescat d’una fotografia dels anys 40 d’alguns dels treballadors d’El Forn de la Calç, Rubén Ochoa s’implica, entenent i cercant per trobar una idea que conclou per incloure nous camins; la fotografia escollida es revela i s’imprimeix en pedra de calç- amb la tècnica que ja hem dit- amb la companyia d’un haiku del poeta japonès Santoka Taneda que te un clar sentit per l’autor. Així, com un altar no sol•licitat o com una intervenció no concedida, les obres ( un díptic de gran format) resten perdudes en l’interior de cadascun dels dos forns que formen la imatge central del lloc.


Una pedra com a coixí / intervenció (díptic)
Fotografia revelada i impresa sobre pedra
Pedra de calç + químics +tintes de carbó+ ferro
60x60cms, c/u
Rubén Ochoa
Calders 2011

“Utilitzant una pedra com a coixí,
Em deixo arrossegar fins als núvols”
Santoka Taneda, haiku. Entre 1926 y 1940.


El Centre d’Art Contemporani i Sostenibilitat (CACiS) El Forn de la Calç
Es complau en convidar-vos a la
Presentació de l’obra “Una pedra com a coixí” de Rubén Ochoa
i vernissatge
divendres dia 30 de setembre a les 12:30
Decidido a introducir los elementos inherentes a la región en donde se encuentra desarrollando la residencia artística a la que ha sido invitado, Rubén Ochoa comienza a experimentar con materiales de la zona centrándose especialmente en piedras calizas -similares a las explotadas en la cantera de un antiguo horno- y en las que acaba por utilizar la técnica de revelado e impresión fotográfica sobre piedra -modificada y adecuada por él mismo basándose en fórmulas del siglo XIX-.

Si bien es cierto que esta particular técnica ha sido ya utilizada en proyecto anteriores del mismo autor -Bestiario (o los nuevos pecados capitales) y Piso 86 por ejemplo-, en esta ocasión la integra al espacio convirtiendo esta su instalación en una especie de homenaje insinuado.

Tras el rescate de una fotografía de los años 40's de algunos de los trabajadores de El Forn de la Calç, Rubén Ochoa se involucra, se entiende, se busca y se encuentra en una idea que acaba por incluir nuevas vertientes: la fotografía en cuestión es revelada e impresa en piedra caliza -con el uso de la técnica ya mencionada- con la compañía de un haiku del poeta japonés Santoka Taneda que viene más que al caso para el autor. Así, y a manera de altar no solicitado o de intervención no concedida, las piezas (un díptico de gran formato) descansan perdidas en el interior de cada uno de los dos hornos que conforman la imagen central del lugar.

El Forn de la Calç es un antiguo horno de cal en desuso y convertido ahora en Centro de Arte Contemporáneo y Sustentabilidad, nombrado como parte del Patrimonio Histórico de Cataluña. Desde su creación sus esfuerzos han sido encaminados permanentemente a promover y apoyar la producción de artistas de toda índole -emergentes y consagrados-, labor que ha desembocado en que hoy en día sea considerado como un referente en este tipo de instituciones.


Una piedra como almohada / intervención (díptico)
fotografía revelada e impresa sobre piedra
piedra caliza + químicos + tintas de carbón + hierro
60 cms. x 60 cms. c/u
Rubén Ochoa, 2011




Santoka Taneda, haiku. Entre 1926 y 1940.
"Utilizando una piedra como almohada,
me dejo arrastrar hasta las nubes."